יצחק שפילמן
פיתוח, תכנון, הדרכה של טיולים ברוסיה, אוזבקיסטאן, אוקראינה, פולין טלפון: 054-4299937

תוכנית טיול מאורגן לאוקראינה  

יום 1- תל אביבקייב
נפגש בנמל תעופה בן גוריון ונטוס בטיסה ישירה לקייב, בירת אוקראינה.נתחיל את סיורנו הפנוראמי המקיף בעיר .העיר תיחשף לפנינו במלוא הדרה.קייב משלבת בצורה הרמונית אתרים עתיקים, ארכיטקטורה מודרנית ופארקים ירוקים .נהר ה"דנייפר" הרחב והמרשים חוצה אותה. במהלך הסיור נראה את הקתדראלות המרשימות של העיר: סנט ולדימיר וסנט סופיה, את פסלו של בוגדן חמלניצקי ואת מנזר מיכאל הקדוש,בעל כיפות הזהב. נמשיך ונראה את כנסיית אנדרייבסקי,המרשימה ביופייה,אשר נבנתה ב-1754 ע"י ברתולומיאו רסטרלי,שתכנן גם את ארמון החורף בסנט פטרסבורג. נסייר בבזאר האומנותי "אנדרייבסקי ספוסק", הממוקם ברחוב עתיק ומשוחזר ובו דוכני מזכרות, גלריות אומנות ואוירה מיוחדת של מונטמרטר הפריזאית.נמשיך את הסיור בשייט בלתי נישכח על נהר הדניפר.נראה את המראות היפים של קייב ותוכלו ליהנות מהנופים עוצרי נשימה .לאחר השיט ,נטייל  ברחוב הראשי של העיר: רחוב קרשצ'אטיק, נראה את אוניברסיטת "טארס שבשנקו", את בניין הפילהרמונית העתיק, ארמון "מרינסקי" המטופח,המוקף פארק רחב ידיים,ובסמוך לו, הפרלמנט ומשרדי הממשלה. נבקר גם במוזיאון למיניאטורות  המיוחד במינו בעולם ובית הכנסת ובמוזיאון  שלום  עליכם .Welcome to Ukraine! - קבלת פנים וארוחת ערב על פי המסורתהאוקראינית עם לחם ומלח במסעדה אוטנטית מקומית.ארוחת ערבולינה בקייב.

יום 2-  קייב –באבי יאר-ביקור בכפר "חטה סבסקי"-קייב .
לאחר ארוחת הבוקר במלון,. נבקר במתחם המנזר "קייב-פצ'רסקה לאברה" -280 דונם של גבעות ירוקות המשקיפות לנוף עוצר נשימה מעל נהר הדנייפר.המתחם הדתי-נוצרי מהווה מרכז אינטלקטואלי של קייב  הרוסית.  לאחר הביקור במוזיאון צ'ירנוביל.  ניסע  ל"באבי יאר", אתר ההשמדה הנאצי ממלחמת עולם השנייה. במקום זה נרצחו בין השנים 1941-1943 למעלה מ-100.000 איש אשר רובם יהודים . בהמשך היום,  נסיעה לכפר טיפוסי אוקראיני " חטה סבקי"  בו  דוגמא של חיי הכפר האוקראיני והזדמנות להשתתף בחוויות  אמנויות אוקראיניות, ארוחת צהריים מסורתית במקום .אשר לאחריה ,נשוב  לקייב בנסיעה בערב , נצא לביקור בבית האופרה המיוחד אשר בקיב ונצפה בהופעת בלט או אופרה(תלוי בלוח המופעים) .ארוחת ערב ולינה בקייב .

יום 3 - קייב –אומן –אודסה.
נפרד מקייב ונסע באוטוסטראדה החדשה לאומן, הנמצאת בצומת דרכים חשובה מבחינה כלכלית, בין אודסה, ויניצה וקייב. נבקר בקברו של הרבי נחמן מברסלב, נינו של הבעש"ט, מייסד החסידות מברסלב.קברו המפורסם במזל וסגולה, הפך למוקד עלייה לרגל, עבור יהודים חסידיים ומסורתיים מכל העולם.נמשיך ונבקר בפארק "סופייבקה" המיוחד,הבנוי בסגנון יווני, אשר הוכרז כשמורת טבע ע"י אונסק"ו ובו 1300 דונם של עצים וצמחים נדירים לצד אגמי ברבורים ציוריים. הפארק נבנה כמתנה לרוזנת סופיה פוטוצקיה ע"י בעלה ונחשב לפארק מהיפים באירופה. לאחר הביקור בפארק ,נצא לשיט  במסלול הארוך ביותר באירופה במערות תת קרקעיות  בעומק של  200 מטר מתחת לפני האדמה. לקראת הערב נגיע לאודסה.ארוחת ערב ולינה באודסה.


יום 4 - אודסה
לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור באתריה המרכזיים של אודסה. נעבור ברחובותיה הראשיים של העיר, כמו פרוספקט שבשנקו, רח' על שם פושקין, אשר התגורר באודסה. נראה את פסל התפוז , מדרגות פוטיומקין, שהתפרסמו בזכות הסצנה המפורסמת מהסרט "אוניית הקרב פוטיומקין",את פסל רישלייה,מושל העיר האהוב. נצפה אל הנמל ממעלה המדרגות. נראה את בית האופרה המפואר,את בניין הפילהרמונית ואת ארמון וורונצוב.נמשיך ונראה את בית העירייה, ממנה נמתחת השדרה המפורסמת "פרימורסקי בולוואר". נצעד במדרחוב הראשי של העיר הוא "הדריבסובסקיה" המלא בבתי קפה, מסעדות וחנויות על כל המותגים המפורסמים, מתנות ומזכרות אוקראיניות הופעות רחוב, ציורי אומנים ועוד.נבקר ב"קטקומבות" של אודסה-אזור תת קרקעי, אשר שימש להברחת סחורות ובמלחמת העולם השנייה שימש את הפרטיזנים במלחמתם נגד הנאצים. כיום המקום משמש כמוזיאון הפרטיזנים.ארוחת ערב ולינה באודסה.

יום 5 - אודסה - בלגורוד- דניסטקובסקי- הכפר שאבו וביקור ביקב -אודסה
היום מצפה לנו יום קסום ומיוחד במינו . לאחר ארוחת הבוקר, נצא אל העיר בלגורוד- דניסטקובסקי- עיר בת  2500 שנה אשר נמנית בין עשר הערים העתיקות ביותר בעולם, ולכן היא עומדת בקנה אחד עם אתונה, רומא, ירושלים, בייג'ין.המבצר הענק והיפה של העיר הוכרז כמתקן ארכיטקטוני שמור ממנו צופים על שפך הנהר דניסטר והים השחור. נמשיך לכפר "שאבו"  ישוב בעל היסטוריה ארוכה של ייצור יין. הענבים גדלו כאן מאז המאה ה -12. במקום יוקרן  סרטון על היסטוריה של הישוב ושל המתיישבים אשר הגיעו מבלגיה. נמשיך בסיור במוזיאון של היקב ונתכבד בטעימה של  תשעה סוגי יין "שבו"  וקוניאק במרתף המפואר של היקב אשר יוגשו לנו יחד עם  חטיפים מסורתיים בטעם: גבינות, קרקרים, אגוזי מלך. אחר הצהרים , נחזור בנסיעה לאודסה. בערב נצא לארוחת ערב במסעדה אוקראינית בליווי מופע עליז וססגוני של להקת צוענים . לינה באודסה.

יום 6 - אודסה – חצי האי קרים-סימפרופול
לאחר ארוחת הבוקר במלון. נצא בנסיעה לחצי האי קרים. בדרך נעצור להתרעננות בפרברי ערי הנמל ניקולאייב וחרסין. העיר ניקולייב היא עיר עם  מסורת ארוכה של חיים יהודים. בתחילת המאה העשרים, אחד מכל חמישה תושבי העיר היו יהודים. בניקולייב נולד אחד אנשים המכובדים ,המפורסמים וקדושים ביותר של המאה עשרים - הרבי מלובביץ' מנחם מנדל שניאורסון ,. לפני מהפכת אוקטובר1917, היו בעיר 26 בתי כנסת. בשנת 2008 הוקמה אנדרטה לזכרו של הרבי מלובביץ', הרב מנחמים מנדל שניאורסון בה כמובן נבקר .לעת ערב נגיע למלון בסימפרופול עיר הבירה של חצי האי קרים, לארוחת ערב וללינה.

יום 7 - חצי האי קרים-יאלטה
לאחר ארוחת הבוקר,הנמשיך בנסיעה  ליאלטה.יאלטה היא אתר הנופש העיקרי של אוקראינה והיא בעלת היסטוריה עשירה מאוד. נבקר בגן הבוטני ניקיטה שהוקם במאה ה-19 בחסות הצאר ניקולאי ובו אוסף רב של עצים ושיחים מרחבי העולם ובבית המשוחזר של הסופר אנטון צ'חוב. ולא נחמיץ כמובן את  הטיילת המרהיבה ליד הנמל.ארוחת ערב ולינה ביאלטה.

יום 8 - חצי האי קרים-יאלטה
נקדיש  היום לסיורים בעיר  יאלטה ובסביבתה.  נראה את כנסיית אלכסנדר נייבסקי. נבקר בארמון מיכאל וורונצוב, מושל קרים בתקופת הצאר, אשר עוצב על יד אדוארד בלור, אחד המעצבים של ארמון  באקינגהם. נבקר בארמון ליבדיה בו נפגשו המנהיגים רוזבלט, צ’ירציל וסטאלין בשלהי  מלה’’ע ה-2  לוועידת יאלטה המפורסמת . נשוט מיאלטה לגורזוב (במידה ומזג האוויר יאפשר זאת) ונערוך תצפית על המבנה  המרהיב של קו הסנונית הבנוי  על צוק גבוה ,ממנו תצפית מרהיבה  על הים השחור.ארוחת ערב ולינה ביאלטה.בערב, נצא לבילוי באחד ממועדוני הלילה שבעיר.ארוחת ערב ולינה ביאלטה.

יום 9 - חצי האי קרים-יאלטה- בחצי סאראי
לאחר ארוחת הבוקר, ניסע לבחצ’י סאראי המכונה ארמון בגן, שהפך היום לאחד ממרכזי הטטרים הגדולים   בחצי האי קרים. נבקר בארמון החאנים שנבנה כמעונה של השליטים הטטרים- מושלי חצי האי קרים. הארמון מצטיין בריבוי  מזרקות.  המפורסמות בהן  כונתה ”מזרקת הדמעות”  ונכתב עליו שיר מפורסם ע” י המשורר הגדול פושקין . נסיעה  לסבסטופול..ארוחת ערב ולינה בסבסטופול.

יום 10 - חצי האי קרים-סבסטופול -קייב- תל-אביב
את יומינו  האחרון נעביר בסבסטופול.העיר ידועה בזכות הגבורה והתהילה  בהקשר למלחמת קרים ולמלחמת העולם השנייה. בדרכנו נעצור בכנסיית המגדלור ונערוך תצפית רצועת החוף, שם גם נמצאת הדצ'ה בה התגורר מיכאל גורבצ'וב בתקופת הניסיון להדיחו . נמשיך לביקור במפרץ בלקלווה ובמוזיאון הצוללות שעד לאחרונה שימש כבסיס רוסי סודי ביותר לצוללות נושאות ראשי חץ גרעיניים. נבקר באתר פנורמה  בו תיאור של יום קרב בחצי האי קרים , נטייל בטיילת שבעיר ונערוך סיור פנוראמי העיר לצל עצי ערמונים הרבים אשר ברחובותיה הקסומים  . נגיע אל  שד''ת בסימפרופול ונטוס חזרה לתל אביב דרך קייב.