יצחק שפילמן
פיתוח, תכנון, הדרכה של טיולים ברוסיה, אוזבקיסטאן, אוקראינה, פולין טלפון: 054-4299937

טיול מאורגן לרוסיה – כלל שייט לאיים וואלאם ומונדרוגי

מסלול הטיול:

יום ראשון
ת"א - מוסקבה - הכיכר האדומה - המאוזוליאום של לנין - מלוננו במוסקבה
מוקדם בבוקר ניפגש בנתב"ג, נטוס בטיסת  "אל-על"  ישירות אל מוסקבה-בירת רוסיה. לאחר ארבע שעות טיסה אנו צפויים לנחות במוסקבה בשעה 10:50, לאחר הנחיתה נצא לסיור בעיר בה בכל נשימה יש קורטוב אמיתי של היסטוריה. נתחיל בביקור בכיכר האדומה, כמו כן נבקר במאוזוליאום של לנין (באם הדבר יתאפשר מבחינה טכנית), בתום יום של סיורים, נפקוד את מלוננו במוסקבה

יום שני 
מוסקבה - מתחם הקרמלין - מוזיאון הנשקיה - בית הקברות נובודביצ'י - חזרה למלוננו
ארוחת בוקר של ארבעה כוכבים ואנו ממשיכים את סיורנו בעיר. על הבוקר נצא לביקור בגני אלכסנדר הצמודים למתחם הקרמלין וכמובן, גולת הכותרת, הקרמלין. בביקור במתחם הקרמלין נראה את ארמון נשיא רוסיה, התותח הכבד בעולם שמעולם לא ירה, הפעמון הגדול בעולם שמעולם לא צלצל, וכיכר הקתדראלות. נבקר במתחם הקתדראלות ונסיים בביקור במוזיאון הנשקיה, מוזיאון מרשים, האוצר בתוכו שכיות חמדה נדירות - בגדי מלוכה ופולחן עשויים כסף וזהב ומשובצים ביהלומים, פנינים ושלל אבני חן, מתנות שגרירים, כסאות מלוכה, כתרי הצארים, כרכרות מלכותיות ו...כמובן את ביצי הפברז'ה המפורסמות. נמשיך לביקור בבית הקברות נובודביצ'י שם קבורים צ'כוב, גוגול, גרומיקו, חרושצ'וב, מולוטוב, ילצין ועוד. בסיומו של יום מלא רשמים נחזור למלוננו.

יום שלישי 
מוסקבה - בית הכנסת קוראל- גלריית טריטיאקוב - שוק איזמאילובו - תחנות הרכבת התחתית - ערב: "מוסקבה בלילה"
בוקר טוב, היום נמשיך להתרגש בבואנו לביקור במתחם בית הכנסת קוראל- בית הכנסת הגדול שבתקופת המאבק לעליה חופשית, היה מסמלי המאבק. נמשיך לביקור בגלריה טריטיאקוב - מוזיאון לאומנות רוסית בו אוסף האומנות הרוסית המרשים בעולם. ציירים כגון לויטן, אייבאזוסקי, פיודור, ברולוב, פדוטוב, רפין ועוד רבים וטובים לצד ציורי איקונות נדירים, מדרגים גלריה זו בשורה אחת עם גלריות הציור המהוללות ביותר. משם נמשיך לביקור בשוק העתיקות הצבעוני והאותנטי איזמאילובו, ובו שפע מזכרות ומתנות. את סיורינו נסיים בתחנות הרכבת התחתית המפורסמות בזכות הפסיפסים, הפסלים והנברשות שהופכות אותן ל"מיני מוזיאונים". בתום יום עתיר רשמים נחזור למלוננו.

בערב נוכל לצאת לסיור לילי במוסקבה המוארת - ונגלה שההבדל בין מוסקבה בלילה ומוסקבה ביום, הוא הבדל של יום ולילה...

יום רביעי 
מוסקבה - פנוראמה בורודינו - פארק הניצחון ומוזיאון מלחמת העולם השנייה - טיסה לסט. פטרסבורג - מלוננו בעיר
בוקר טוב מוסקבה. יום נוסף, גדוש ומלא בעיר המדהימה. נתחיל במוזיאון בורודינו. נשתאה מול הציור הפנוראמי בן ה-360 מעלות, המתאר לנו את קרב בורודינו. בקרב עקוב מדם הגן הצבא הרוסי על מוסקבה מול צבאו האדיר של נפוליון. נמשיך לפארק הניצחון המרשים. נראה את בית הכנסת שהוקם בפארק לציון השתתפות בני העם היהודי במלחמה באויב  הנאצי. נמשיך ונבקר במוזיאון הניצחון על הנאצים. נקנח בשער הניצחון המנציח את ניצחון הרוסים על צבא נפוליון. לעת ערב נפקוד את שדה התעופה, כשעת טיסה ואנו מתקבלים בברכת "ברוכים הבאים" על ידי העיר סט. פטרסבורג ולמלוננו בעיר.

יום חמישי 
סט. פטרסבורג - מצודת פטר ופול - שדרות נייבסקי - חזרה למלוננו –

בוקר טוב לעיר היפה ביותר ברוסיה! ארוחת בוקר של ארבעה כוכבים ואנו יוצאים. נתחיל במצודת פטר ופול - מקום בו החלה בניית העיר בשנת 1703. נבקר בכנסיית פטר ופול - פנתיאון הצארים. כל הצארים הרוסיים מפטר הגדול עד ניקולאי השני קבורים בכנסיה זו. נמשיך בסיורנו לאורך שדרות ניבסקי המפוארות, נראה את בתי הפאר שבנה פטר הגדול בעיר, את קתדרלת קאזן, כיכר הסנאט ובה פסל פרש הברונזה - פסלו של מייסד העיר פטר הגדול, פסל שהפך לאחד מסמליה המובהקים של עיר מהממת זו. נחצה את ככר סט. אייזיק. בסיומו של יום עתיר רשמים, נחזור למלוננו.
בערב נוכל לצאת לסיור לילה בסט. פטרסבורג היפה בלילה שבעתיים...

יום שישי
סט. פטרסבורג - אתר ההנצחה מלה"ע ה-2 - קתדרלת קאזן - עליה לספינה - יציאה לשייט - אגם לדוגה בכיוון ארכיפלג וואלאם
סיור במרכז העיר. נסייר רגלית בכיכר האומנויות, נצפה אל ארמון אלכסנדר ה-3 והכנסיה הקרויה: "על דם השפוך". בצמוד לכנסיה נמצא שוק מזכרות יפה צבעוני וססגוני. נסייר לאורך תעלת גריבויידובה עד גשר כגריפונים וכן נבקר בקתדרלת קזאן. אחה"צ אנו מגיעים לגולת הכותרת של טיולנו. אנו עולים על ספינה איתה נערוך קרוז של שלושה ימים אל אחד האזורים הכי יפים של רוסיה הצפונית - קארליה. תחילה, האוניה שטה לאורך נהר הנייבה, בכיוון אגם לדוגה הגדול ביותר באירופה. בימת לדוגה, שהיא ימת מים מתוקים, ישנם כ-660 איים. מי הימה נשפכים למפרץ פינלנד דרך נהר הנייבה. בחלק הצפוני של האגם ממוקם ארכיפלג וואלאם המורכב מ-50 איים. האי המרכזי והיפה מכולם נקרא גם הוא וואלאם, אליו אנו שטים. ארוחת ערב על הספינה. ניהנה מאווירת השייט האותנטית.

השייט נערך בספינת נהר נוחה. בספינה תאים זוגיים הכוללים גם שירותים ומקלחות.

יום שבת 
עגינה בוואלאם - יום של סיורי טבע בוואלאם - שייט ערב חזרה לכיוון סט. פטרסבורג
בוקר טוב! אנו מתעוררים אל מול נופי הימה היפים החולפים מול עינינו. נאכל ארוחת בוקר ואנו כבר עוגנים באי וואלאם. במקום זה ביקרו כל שליטי רוסיה הצארית, המלחין צ'ייקובסקי והפיזיקאי מנדלייב ועוד רבים ומפורסמים. המקום מקודש גם לכנסיה הפראבוסבלאבית - אורתודוכסית. במרוצת השנים ניבנו כאן כנסיות ומנזרים. נקיים באי סיור רגלי וכן בשמורת הטבע "דרך הסקיטי וואלאם" . לעת צהריים נחזור לספינה לארוחת צהרים ולאחר מכן נצא לביקור במנזר ה"השתנות" אליו נגיע בשייט. לאחר הביקור נחזור לספינה. לעת ערב, בסופו של יום גדול, אולי היפה ביותר בטיולנו נצא בשייט חזרה לכיוון סט. פטרסבורג ו... לילה טוב...

יום ראשון
עגינת בוקר בסט. פטרסבורג - העיירה פושקין - ארמון יקטרינה - מלוננו בסט. פטרסבורג - בערב: מופע בלט
לאחר ארוחת הבוקר, ניפרד מהספינה ומחוויה גדולה וייחודית שזה עתה סיימנו ונצא לביקור באחת האטרקציות הגדולות שיש לרוסיה להציע והיא ארמון יקטרינה בעיירה פושקין. הארמון נהרס לחלוטין במלחמת העולם ה-2 ושוחזר בצורה שלא תבייש גם את ארמון וורסאי הצרפתי. ביקורנו בארמון מפואר זה לא יפסח כמובן על האטרקציה הייחודית לארמון זה - חדר הענבר, שנבזז על ידי הנאצים במלה"ע השנייה ומלאכת שיחזרו ארכה חצי מאה. עם תום הסיור בפושקין, נפקוד את מלוננו בסט. פטרסבורג.

בערב נוכל לצאת למופע בלט.

יום שני 
סט. פטרסבורג -  ארמון יוסופוב - שייט על נהר הניבה - גני פטרהוף - חזרה למלוננו
לאחר ארוחת בוקר טובה, אנו באים בשעריו של ארמון רוסי הלא הוא ארמון יוסופוב המהולל, בו התרחשה הדרמה שהובילה לרציחתו של רספוטין. על איכותו המדהימה של הארמון לא נספר... פשוט חכו ותראו... בסיומו של ביקור נצא לשייט על נהר הניבה החוצה את העיר. נמשיך לביקור בארמון הקיץ של פטר הגדול. נטייל בגנים המרשימים על מזרקותיו, נראה את מזרקת שמשון ונצפה על העיר סט. פטרסבורג מהמקום שפטר הגדול אהב כל כך. בתום יום טיול מרשים ביותר נחזור למלוננו בסט. פטרסבורג.

ימים שלישי + רביעי 
סט. פטרסבורג -  הרמיטאג' - טיסת לילה לתל אביב
ארוחת בוקר טובה ואנו יוצאים. גם מי שאינו חובב אמנות ישאר חסר נשימה לאחר הביקור במוזיאון הרמיטאג'. ארמון החורף של הצארים על חדריו וגניו הפך למוזיאון האוצר בתוכו אוסף מדהים של פרטי אמנות, רהיטים, שטיחים ואוספים מכל העולם. אנו נתמקד בין השאר באוסף הציורים והפסלים הנחשב לאחד הטובים בעולם: לאונרדו, רפאלו, מיכאלאנג'לו, ולאסקז, אל גרקו, גויה, רמבראנדט, פיקאסו ועוד... לאחר שנרווה מאוצרות אומנות נצא בשעות הערב אל שדה התעופה.

נמריא בשעה 01:05 של יום רביעי בטיסה ישירה של חברת אל-על לארץ.

ננחת בנתב"ג אור ליום רביעי בשעה 04:35