יצחק שפילמן
פיתוח, תכנון, הדרכה של טיולים ברוסיה, אוזבקיסטאן, אוקראינה, פולין טלפון: 054-4299937

למטייל ברוסיה.

אנו מברכים אתכם על שבחרתם להצטרף אלינו לטיול למחוזות נפלאים של ערים קסומות ברוסיה, ובטוחים שתחזרו עמוסי חוויות והנאה. לפניכם מספר הצעות והנחיות, שיעזרו לכם ביציאה לטיול ובמהלכו ויהפכו אותו לחוויה בלתי נשכחת.

    1. בעידן כרטיסים האלקטרוניים אין צורך מפגש בשדה התעופה: ביום היציאה לטיול המדריך יעמוד בתאריך............... כ-3 שעות לפני מועד הטיסה בכניסה לאולם הנוסעים בטרמינל 3 , בשער מספר32 , לצורך חלוקת מערכות שמע א/ו מתן מידע נוסף למי שזקוק.

    2. מסמכים: הדרכון חייב להיות בתוקף למשך 6 חודשים לפחות. לא לשכוח להצטייד בכרטיס טיסה,.ביטוח בריאות ומטען . מומלץ לצלם את כל המסמכים הנ"ל ולהחזיק עותקים בנפרד למקרה של אובדן בחו"ל.

    3. חלוקת התכולה: זוג הנוסע יחדיו, רצוי לחלק את הציוד בשתי מזוודות (למקרה שמזוודה אחת לא תגיע יחד עם הנוסע ליעד. מותר לקחת מזוודה אחת לנוסע. הגבלת המשקל עד 20 ק"ג לנוסע.

    4. זיהוי: עם סיום אריזת המזוודה, רשום פרטיך האישיים בכתב ברור בלועזית, על גבי תגי פרטי הנוסע שעל המזוודה ועל תיקי היד.

    5. תיק היד: למטוס רצוי לקחת תיק יד ובו "לבנים", בגדים להחלפה ליום אחד, כלי רחצה ותרופות (אסור לשאת בתיקי היד בקבוקי נוזלים, שמפו ו/או קרמים בנפח של 100 מ"ל ומעלה).

    6. תרופות: תרופות שבשימוש קבוע מומלץ לקחת למספר ימים יותר ממשך ימי הטיול (הערה: ברוב האוטובוסים אין מקרר לשימור אינסולין או תרופות אחרות). נא להצטייד במנת תרופות יומיות בתיק היד.

    7. טופס פרטים אישיים לכניסה לרוסיה: במעבר גבול במוסקבה התהליך הזה מתבצע אוטומטית ע"י השוטר. במעבר גבול בסנט פטרסבורג יש צורך במילוי ידני של הטופס.
      במעבר הגבול ברוסיה תקבל/י טופס למילוי, את הטופס יש למלא בשני עותקים טרם הכניסה לרוסיה. יש להחתימו במעבר הגבול הרוסי.

      יש לוודא קבלת עותק אחד של הטופס מוחתם בחותמת ביקורת הגבולות הרוסי. עותק זה, משמש לאישור השהות במלון ולהצגה בביקורת הגבולות - ביציאה מרוסיה

    8. ביגוד: מומלץ לקחת בגדים המתאימים למזג האויר הקר / החם (בהתאם לעונת השנה). נעליים נוחות להליכה ממושכת (לא נעלי עקב) מעיל קל גם לתקופת הקיץ – לרגישים לשינויי מזג האויר בערבים. לרגישים לקור מומלץ לקחת גם ביגוד חמים יותר; מטריה לאדם; מידנית למים וכובע. כיפה לביקורים בבתי הכנסת.
      שימו לב
      !!! במקומות קדושים כמו: בתי כנסת, כנסיות ומנזרים – לא תתאפשר הכניסה במכנסיים קצרים או ¾  וחולצות חושפניות וללא שרוולים !!!

    9. תיקים למוזיאונים: למוזיאונים, בהם נבקר, אין מתירים כניסה עם תיקים גדולים
       (תיקי גב וכו'). שמירת החפצים כרוכה בתשלום וממוקמת לעיתים רחוק מהכניסה עצמה.

             לכן יש להצטייד בתיק קטן אותו ניתן להכניס למוזיאונים. התיק הגדול  יושאר   

             באוטובוס.



    10. המטבע: המטבע ברוסיה הינו רובל,  

            (יורו) € 1 = כ- 41    רובל.  (דולר ארה"ב) $ 1 = כ-27   רובל.

            (נכון ליום כתיבת מסמך זה).

       

      החלפת כסף: רק בבנק או במקומות המיועדים לכך. קחו עמכם שטרות קטנים

      כדי שלא יהיה צורך לפרוט סכומים גדולים. בערים בהן נבקר ניתן להשתמש

      בכרטיסי  אשראי בינלאומיים. ניתן למשוך כסף ולהחליף לרובלים במכונות אוטומטיות

       

      בשדה תעופה בלוד – בנתב"ג בבנק הפועלים ניתן להחליף סכומים קטנים של מט"ח לרובלים.

       

      בשדה התעופה – נתב"ג, בעת הפגישה עם המדריך, יש למסור לו במעטפה את

      כסף  המיועדים לכיסוי הוצאות סיורי הבחירה והבילויים.

       

            מומלץ  לקחת רק שטרות חדשים ובערכים של עד  -.50 .  

            לתשומת ליבם של הנוסעים הלוקחים אתם דולרים: השטרות חייבים להיות חדשים.

            ברוסיה שטרות ישנים אינם מתקבלים !!!. יש להקפיד שהשטרות יהיו נקיים ללא

            חתימות או חותמות מסוג כול שהו.

            הוצאות יומיומיות: מומלץ לקחת לכלכלה כ- 10 – 15  €  ליום לאדם. סכום זה לא כולל   

           עלות בילויים. יש לקחת סכום נוסף לסיורי בחירה ובילויים, לפי דף הסיורים של "אופיר   

           טורס". הסכומים הנ"ל אינם כוללים הוצאות לקניות ולמזכרות. בפגישת הקבוצה יימסר

           טופס פירוט בילויים וסיורי בחירה.  

       

           הערה : בשדות תעופה במוסקבה ובסנט פטרסבורג : בבתי קפה ומסעדות לא מקבלים מטבע זר – רק רובלים.

       

      לגבי סיורים או בילויים בערב :

       * לתשומת לבכם:

         ברוסיה למערכת המחירים כללים משלה ושונה מזו שאנו מכירים והיא תלויה במשתנים   

         רבים (אלה כללים שנשארו מתקופה סובייטית ועדיין אקטואליים).

       מחיר בלט מותנה באולם (לכול אולם יש שם) (ויש הרבה), מקום באולם, הצד באולם, שורה, כיסה,    

       המפלס, הצוות הרקדנים ותזמורת.

      * ביצוע הסיור מותנה בעמידה בלוח זמנים ובתוכנית המחייבת של כלל הטיול.

      * ביצוע הסיור מותנה בהשתתפות של מינימום 25 משתתפים.

      במקרים בהם כמות האנשים הנרשמים לסיור או בילוי יהיה קטנה מ-25 יהיה צורך לבצע התאמת המחיר של הבילוי למחיר החדש של הסעה.

      *הסיורים/ הבילויים הם לבחירה והתייר רשאי לבחור לפי הבחירה החופשית.

       

      הזמנת כרטיסים להצגות או הסעה לסיורים מתבצעת מהארץ לכן חשוב להודיעה למדריך מהר ככול האפשר על בחירתכם.

       

      * ביצוע/ביטול הסיור או בילוי  מותנה בשיקול דעתו המקצועי של מלווה הקבוצה. 



    11. חשמל: המתח ברוסיה הינו 220 וולט. (למכיני הקפה, למייבשי השיער ומטעני הטלפונים הסלולרים והמצלמות, לא לשכוח להביא מתאם אוניברסאלי לשקעים האירופאים עגולים). חל איסור בשימוש במזלג חשמלי.

    12. תקשורת : כמעט כל כרטיסי החיוג הישראליים אינם שמישים ברוסיה. מומלץ להצטייד בטלפון סלולארי המותאם ופתוח לשיחות מחו"ל וזאת בעיקר למשלוח הודעות S.M.S ולבטיחות. יש לפנות לנציגי השירות של הטלפונים הסלולרים בארץ ולקבל הנחיות כיצד משנים ידנית (במידה ונצטרך) שם רשת הסלולארי המקומית בחו"ל. ניתן גם לרכוש ברוסיה כרטיסי חיוג מקומיים לטלפונים הציבוריים. קיים חיוג ישיר בין ישראל לרוסיה . הקידומת של רוסיה היא 7 + . (מוסקבה –495 סט.פטרסבורג 812 ). אנו ממליצים לא להתקשר מבתי המלון בשל מחיר השיחות הגבוה. ניתן להשתמש בטלפונים סלולאריים.

    13. שתיית מים: מומלץ לשתות מים מינרליים.

    14. סנדוויץ' לסיור ההגעה: מומלץ להביא מהבית סנדוויץ' ובקבוק קטן של מים מינרליים לסיור ההתרשמות הראשוני בעיר. ההגעה למלון הינה בשעה מאוחרת ובשעה זו המזנונים בדרך כלל סגורים כבר.

    15. ביטחון – זהירות מגנבים ומכייסים: את הדרכון, כרטיסי הטיסה ועיקר הכסף ניתן לשמור בכספות המלון. מעט כסף יש לקחת בחגורת בטן / גרב מוסתרת. אין להסתובב בעיר עם הדרכונים אלא עם צילומי הדרכון בלבד.

    16. הגעה לארץ היעד: יש להתקדם עם זרם הנוסעים אל ביקורת הגבולות, משם למסוע המזוודות. לאחר איסוף המזוודה יש להמתין בצד לריכוז כל הקבוצה על ידי המדריך. אין לצאת מאולם קבלת המזוודות ללא המדריך !!!

    17. רוטציה באוטובוס: במשך ימי הטיול תתבצע רוטציה במקומות הישיבה באוטובוס (החלפת מקומות יומית).

    18. בעיות רפואיות: מומלץ לסובלים מבעיות רפואיות להחזיק מסמך המפרט את הבעיה בשפה האנגלית וגם בשפה הרוסית. במידה וקיימת בעיה הקשורה במיקום הישיבה באוטובוס יש להסדיר זאת ישירות ומראש טרם היציאה דרך המשרד ולאחר מכן עם המדריך הטיול ולא להסתפק בהבטחות שניתנו על ידי גורמים אחרים.
      בעיקרון, לא יתאפשר לשבת באוטובוס במקום קבוע ללא הסכמת כל משתתפי הטיול!!!

    19. לוחות זמנים: העמידה בלוחות הזמנים הינה תנאי חשוב מאוד להצלחת הטיול.

    20. ארוחות צמחוניות/כשרות בטיסה: במידה וקיימת דרישה לארוחה צמחונית/כשרה במהלך הטיסות, יש לוודא הסדרת הנושא, מבעוד מועד, עם סוכן הנסיעות באמצעותו הוזמן הטיול. הבטחות שניתנו ושלא סוכמו והוסדרו דרך המשרד.

    21. תשר: לנותני השירותים הרוסיים התשר כלול במחיר הטיול. בחישוב התשר לסבלים נלקחה בחשבון מזוודה אחת לנוסע בלבד. למדריך הישראלי מקובל להעניק תשר של: 2.50 עד -.3 יורו ליום לאדם.

    22. מומלץ לא לקחת מאנשים מקומיים דברי דואר להעברה לארץ. אם בכל זאת לקחתם, ודאו שהם פתוחים ובידקו את תכולתם.

    23. מומלץ לא לקנות דברי אומנות שמורים וחפצי עתיקות , מכיוון שלא ניתן להוציא אותם מחוץ לגבולות רוסיה ללא אישורים מיוחדים.

    24. המעבר ממוסקבה לסנט פטרסבורג מתבצע בטיסה. לפני העלייה למטוס מתבצעת בדיקה ביטחונית ושקילת מטען. ברוסיה בטיסות פנים מותר לקחת סה"כ 20 ק"ג מטען כולל מטען היד.

    25. בעליה למטוס בארץ וברוסיה, הבידוק הבטחוני הוא מדוקדק וקפדני, לכן כדי להימנע מאי נעימויות, נא להכניס למזוודה את כל המכשירים החדים (הקטנים והגדולים כגון: אולר , מספריים, פצירה וכו' ).

    26. נהלים על פי הנהלים, כל תייר חייב בעת קבלת מפתחות החדר להפקיד דרכונו והאשור ממעבר גבול בקבלה של המלון לצורכי רישום. אנו תיירים ברוסיה ועל כן יש לכבד את החוקים והנהלים המקובלים ברוסיה, גם אם לעיתים אינם מוצא חן בעיננו… עם קבלת המפתח לחדר מקבל התייר כרטיס ביקור של המלון המהווה אישור כניסה למלון ואישור כניסה לחדר האוכל.
      המלון מבצע חלוקת החדרים לפי תכנון מוקדם לפי הזמנות מהסוכן בארץ. לכן כול הסדורים המיוחדים חייבים להתבצע דרך הסוכן בארץ ומראש ורצוי בכתב.
      חל איסור מוחלט להוצאת מזון מהמסעדה במלון. יש לציין אנו יוצאים מהארץ כקבוצה ומטיילים כקבוצה. למטיילים מחולקת מערכת שמע על מנת לשפר קשר בין מדריך והמטייל.
      ביחד עם זאת , כל משתתף ראשיי לטייל גם בצורה העצמאית ולהתרחק מקבוצה לפי אהבת נפשו. תייר הלוקח יוזמה ומתרחק מקבוצה מעבר לסביר, יוצא לטייל בצורה העצמאית ומטייל בצורה עצמאית לקח על עצמו את האחריות וכול הקשור בכך.

    27. צילום : ברוב המקומות ניתן לצלם : במוזיאונים יש צורך לרכוש אישור מיוחד. אין לצלם מתקני תחבורה ומתקנים צבאיים, שדות תעופה, תחנות רכבת, חיילים או שוטרים במדים וכו'. מומלץ להצטייד בסוללות רזרביות למצלמות , זיכרון נוסף למצלמות דיגיטאליות או ציוד להורדת צילומים לזיכרון חיצוני.

המדריך בטיול הוא איציק שפילמן מסי טלפון למקרי חרום, ברוסיה: 1862751 985 7 + מספר הטלפון הסלולארי הפרטי: 054-4299937, מספר טלפון קווי בבית: 03-9331156 כתובת מייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. : אתר: www.dotp.co.il בברכה ובתודה, איציק שפילמן